9 dagar kvar

Alltså tiden har gått för fort! Jag önskar att vi hade praktik i ett år istället för 6 veckor.
Visst, vi har hunnit göra en hel del på dessa veckorna men jag skulle vilja göra så mycket mer!
Vi har träffat underbara människor som jag aldrig kommer att glömma.
Igår åkte vi med ungdomar från gymnasiet till en litet ställe för att ge mat till barn.
Ungdomarna tillhör går i en skola som tillhör en kyrka och i deras utbildning ingår bland annat att åka till de ställen där de utsatta bor för att hjälpa till.
Det är en bra sak de gör. Det är bra för ungdomarna att få ta del av och hjälpa de mest utsatta i sitt eget land.
De som går i skolan har det bättre ställt. Skolan är inte gratis här som i Sverige.
En sak jag undrade över innan vi åkte hit var om det fanns någon socialtjänst, som i Sverige. Och det finns det. Det är inte samma som Sverige där du kan gå och få lägenhet, pengar, ja all slags hjälp.
Där vi praktiserar jobbar en kvinna från socialen.
När Tomas och jag var ute och hick härom kvällen kom gatubarnen fram till oss som vanligt. Vi gav dom lite mat (våra rester) och skulle köpa ris till dom. När vi var på väg mot ett ställe för att handla ris kutade ungarna iväg. Tomas och jag stod som två frågetecken och vände oss om. Det var tre damer som höll fast en av pojkarna. Först trodde jag att han hade stulit från dem men det kom fram två män till oss och förklarade att de tre var från socialen och skulle ta pojken till ett s.k.a barnhem.
Min första tanke var; kommer jag aldrig få se honom igen?
Jag vill ju säga hejdå till honom och de andra innan vi åker hem för jag kommer att sakna dem.
Det är typ lite moderskänslor som poppar upp hos mig. Vill ta dem under mina vingar, ta med dem till Sverige så de får ett bra liv.
Min andra tanke var att det var bra att de tog honom så att han kan få äta, duscha och sova i en säng. Vilket han nog gjorde tills vi träffade honom igår igen.
De trivs inte där, därför springer de alltid ifrån socialen och rymmer från hemmet.
Det måste finnas någon mer anledning till det än att de bara vill ha frihet. Om hela gruppen är på hemmet tillsammans, varför vill de då fly därifrån?! Only they know the answer!

Kunde ladda upp bilder nu. Tog bara 3 timmar ;P




At Jax Comedy Bar - Mitt favoritställe!
Ser ni vem det liknar?
Missy - The only Girl girl at Jax.
Raven - with the amazing voice
Avatar
De drog upp mig på scenen och tvingade mig att dansa
Trottoar -lukar avlopp :/
Beautiful Sunset
Dessa vakter finns överallt, inte bara på Starbucks. :P
In the school
I skolan övar de på något som de har varje år - alla skolor.
När vi visar bilder från vår utbildning
Några elever och lärare som vi har intervjuat
I San Philip (tror jag det heter)
Den här lilla tjejen vill jag adoptera. Hon var inte som de andra barnen. :)
De håller på för fullt att skriva ner vad de ska "köpa"
Coolaste tanten. Vi frågade hur gammal hon var, hon sa 60. Chansar mer på 96.
Vacker utsikt
Tomas ville bada men han tyckte det var för grunt och struntade i det ;D
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0