Torsdag

Vi var och besökte PREDA idag
En organisation för utsatta. Vi ville intervjua chefen där, men han var inte där. Istället var det en kvinna som berättade om organisationen och va det gör osv.
Det är som ett behandlingshem kan man säga.
Vi ska skriva ett brev till chefen där och berätta om oss och varför vi vill komma dit och intervjua. Sen får vi se om de godkänner oss eller inte. Får hoppas på det bästa.
Och så klart ska vi bara intervjua de som jobbar där. Inte de intagna.
Här är schemat för klass 6 (den ena klassen). Långa dagar.

Imorgon är vi lediga eftersom vi ska till aitabyn på lördag, så ikväll har vi varit på Jax Comedy Bar.. Igen.
De är helt underbara där och bjuder på sig själv. De flesta är transor på Jax. After Dark, Babsan och alla dom kan slänga sig i väggen hemma i Sverige.
Jag har aldrig hört en kille sjunga så som han kan göra. Första gången jag hörde honom igår, trodde jag att det var fejk. Playback. Men nej, det är hans röst! AMAZING!
Lite bilder från när vi var på standen. Inte superfina bilder.. men ändå :P
Tog bilden bara för att jag tyckte det var kul med en svensk pizzeria ;P
"Thank you, come again!" sägs hela tiden i vilken affär man än går. Så tyckte att det var lite kul att det stog där ;P
Det var det :P
Polisstationen där vi bor... vi kan känna oss trygga ^^
That's it for tonight.
Peace!

Kommentarer
Postat av: anna

kan inte ni försöka ordna praktikplatsen i Preda?Det borde funka om man erbjuder en grattis hjälp,eller?

2011-11-11 @ 12:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0