Update

Förlåt att jag inte uppdaterat. Vi har flyttat igen och jag har fått eget rum så jag har typ glömt att gå in på bloggen.
Idag är en röd dag här. Det har varit stängt i princip överallt eftersom det är alla helgons dag och det är en väldigt speciell dag för filippinerna. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte.
Lyssna inte på tomas o jaybee.. de säger inget intressant ändå haha. MEN dom har börjat låta som ett gift gammalt par. ;D
Tyckte de hade klätt ut sig så fint så jag var tvungen att spela in :)
En annan sak som är väldigt tragiskt här i PH är att det finns så många talangfulla människor, men de är fast här och kan inte visa hela världen vad de kan.

Som han här killen tex. Han har en sån otrolig röst, men så står han på en pub och sjunger. Han ska ut i världen. Men dom har inga resurser här.
Det finns så många exempel som honom.
Och varför det finns så många hemlösa barn är för att föräldrarna åker utomland och jobbar. Pengar går före. De har chansen och då tar dom den.
Arbetslösheten är hög i detta land.
Folk med hög utbildning jobbar på Mcdonlads eller liknande eller är arbetslösa för att det inte finns några jobb.
Träffade en kille som är kock, men har får inget jobb här. Istället åkte han till sverige och jobbade extra i damnark, medans hans familj var här. Men han trivdes inte eftersom han inte kände någon och hade väldigt tråkigt efter jobbet. Det kan man ju förstå, vem vill bara sitta inne och göra ingenting.
Han återvände hit pga situationen och är fortfarande arbetslös.
Tragiska öden. 
Vissa har tur, andra inte.

Ja det var lite update.
Peace!

Kommentarer
Postat av: Carro

Varför de har helgdag på Alla helgons dag? Det säger väl sig själv... hehe. ;) Alla h e l g o n s dag. The day of the dead. To celebrate, remember and pay their respects to those who are gone...

2011-11-02 @ 12:20:33
Postat av: svar till carro

Haha jo det förstår jag också.. Men jag menar lite djupare än så :)

2011-11-03 @ 20:23:16
Postat av: Carro

Nej men det behöver inte vara djupare än så. De hedrar sina döda helt enkelt. :)

Vi gör ju också det här i Sverige, eller vissa gör det. Men de tar det på större allvar i Fili. De åker ofta tillbaka till provinserna där de kommer ifrån och till gravarna där släktingar ligger.

2011-11-03 @ 20:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0