Uppdatering

Förlåt att jag är så dålig på att uppdatera men har ett internet som knappt funkar o när det väl funkar så är det mitt i natten. Men nu ska jag i alla fall uppdatera!
Vi håller på att intervjua ungdomar, men det är inte alla som vill bli intervjuade och det är ju förståligt.
Kidsen är blyga när det väl kommer till kritan. Tuffa på utsidan men små, små på insidan.
Det är tragiska öden. Har du inte pengar, kommer du inte långt.
De som har familjer och lever fattigt vill hjälpa sina föräldrar och försöker skaffa jobb så att de kan få lite extra pengar.
Imorgon ska vi intervjua gatubarnen. Jag undrar hur det ska gå!?
Det är liksom inte bara till att gå fram till ett barn och berätta om oss och fråga om de vill bli intervjuade och sedan gå till en tystare ställe. Vi måste ju försöka bygga upp någon slags tillit så att de inte tror att vi är några skumma typer.
Men, det blir en utmaning och jag gillar ju utmaningar så :-)
Det är rätt soft här i Filippinerna, och vi är i staden som aldrig sover. Det känns som om det finns klubbar och pubbar öppet dygnet runt här.
När vår dag är slut, brukar vi gå ut till nån pub och sätta oss där och lyssna på livemusik. Jag gapar lika mycket varje gång. De har såna otroliga röster, sån talang. Inte konstigt att man vill gå varje dag för att lyssna ^^
Ikväll när jag kom hem sprang det en fet jä*la äcklig kackelacka i mitt rum. Försökte fånga den men fjollig som jag är, hoppade jag undan varje gång den kom nära mig så jag var tvungen att väcka Tomas. Stackaren hade precis somnat. Men han var i alla fall min hjälte som dödade den åt mig. Tack Man Tomas ^^

Imorgon börjar helgen igen. Tiden går så snabbt, det är helt sjukt. Det var ju nyss helg.
Här kommer en del bilder :-)

Såhär kan det se ut. Kök och "tvättstuga" i samma rum.
Sötaste apan
En an killarna som vi intervjuat
Försökte ladda upp nya videos med det går inte.. Ska försöka igen imorgon.
Peace!

Kommentarer
Postat av: anna

bra bilder dden här gången.Men jag saknar er bland folk

2011-11-03 @ 21:46:35
Postat av: Angelica

Fina bilder : ) Men jag vill se dig också! : D

2011-11-03 @ 22:41:52
URL: http://pastellfroken.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad ni kräver haha.

Ska göra mitt bästa.

2011-11-04 @ 19:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0