Framme! Resan hit har gått väldigt bra! Oc...

Framme!
Resan hit har gått väldigt bra! Och jag som var flygrädd är inte det länge. Hihi alltid nåt :-) När vi steg ut från flygplatsen möttes vi av en luft fullt med avgaser och fukt. Vi tog taxi från flygplatsen och hela vägen satt jag och Tomas och bara tittade på allt. Det är så underbart fint här. På vägen vid ett stoppljus satt jag i min egen värld och från ingenstans stod det en liten flicka vid mitt fönster och knackade. Hon ville ha pengar till mat. Vilken hemsk känsla det var att se denna lilla flicka stå mitt på vägen och tigga pengar. När vi var framme och ställt alla väskor skulle vi gå och äta. På vägen dit låg en pojke på ett räcke och vinkade och några sekunder senare stod han också och tiggde pengar. Han hade sår i ansiktet och smutsiga kläder. Även om jag hade velat så hade jag inte kunnat ge pengar, då hade jag fått göra det till vart enda barn jag såg. Ta dem under mina vignar och flyga dem till något bättre ställe. Nej det funkar inte så, och det här är bara början... Början på ett äventyr jag sent kommer att glömma. :-) Peace
Trackback
RSS 2.0